Tekstiller Pandemi Sırasında Öncülük Edebilir Mi?
Covid-19 aracılığıyla gördüğümüz şey, aslında halihazırda devam etmekte olan birçok trendin hızlanması. Millennial jenerasyonunun tüketime katılmaya başlaması ile tüketicilerin satın alma karar sürecini etkileyen en büyük faktörlerden biri de ‘deneyim’ oldu. Yeni deneyimler edinmeyi yeni ürünler satın almaya tercih eden bu nesil, Instagram‘da paylaşabilecekleri anların peşine düştü. Markalar da hızla kendilerini adapte edip ürün değil, deneyim satmaya başladılar.
Post- pandemi sürecinde ise iki farklı eğilimin oluşması bekleniyor. Tüketicilerin bir kısmı pandeminin depresif, belirsiz ve kısıtlayıcı atmosferi ile mücadele etmek için duygusal hareket edip, çılgın tüketim yolunu tercih ederken, bir kısmı daha bilinçli bir tüketim anlayışını benimseyip; sürdürülebilir, fonksiyonel ve kalite odaklı ürünlere yönelebilecek.